- Φροντίζουμε για την καλή κατάσταση του ποδηλάτου μας, ιδιαίτερα των φρένων και των ταχυτήτων. Eπιπλέον σύνδεσμος: How to tune up your bike (αγγλικά).
Επίσης έχετε υπόψη σας ότι διοργανώνονται σεμινάρια για ποικίλα τεχνικά θέματα στους Φίλους του Ποδηλάτου καθώς και μαθήματα ποδηλάτου (ισορροπίας & σερβις) από συμποδηλάτες μας. - Ρυθμίζουμε τη σέλα στο σωστό ύψος: καθόμαστε στο ποδήλατο, βάζουμε το πετάλι στο χαμηλότερο σημείο και το πατάμε με τη φτέρνα. Το πόδι μας τότε πρέπει να είναι τεντωμένο, όχι εντελώς αλλά με μια πολύ μικρή κλίση. Eπιπλέον σύνδεσμος: Calculate οptimal seat height (αγγλικά).
- Αν αγοράζουμε καινούριο ποδήλατο, δίνουμε σημασία να είναι στο κατάλληλο μέγεθος για το σωματότυπο μας. Λίγο διάβασμα εκ των προτέρων σε ποικίλα ποδηλατικά βιβλία δεν βλάπτει. Αν σκοπεύουμε να αγοράσουμε ποδήλατο από το εξωτερικό προσέχουμε διπλά. Eπιπλέον σύνδεσμος: Ποδήλατο κι υπέρβαρος αναβάτης.
Eπίσης μην ξεχνάτε τη μεταφορική αξία και πρακτικότητα του ποδηλάτου η οποία πολλαπλασιάζεται με την τοποθέτηση των κατάλληλων εξαρτημάτων! - Ο Κ.Ο.Κ. ισχύει για το ποδήλατο όπως ακριβώς ισχύει και για τα υπόλοιπα οχήματα. Τηρούμε λοιπόν τα σήματα και τις προτεραιότητες. Επιπλέον χρησιμοποιούμε τα χέρια μας πριν από κάθε ελιγμό ως φλας. Σεβόμαστε τους υπόλοιπους οδηγούς καθώς και τους πεζούς για να μας σέβονται και αυτοί.
- Ποδηλατούμε προσεκτικά προνοώντας για τα λάθη των υπολοίπων. Στις διασταυρώσεις δεν θεωρούμε δεδομένο ότι ο άλλος οδηγός θα μας δει ή ότι θα παραχωρήσει προτεραιότητα. Δεν κάνουμε επικίνδυνες (και παράνομες) “σφήνες”. Επίσης δεν κινούμαστε πολύ κοντά σε παρκαρισμένα οχήματα επειδή κάποιος απρόσεκτος οδηγός μπορεί να ανοίξει την πόρτα του.
- Προσπαθούμε να συμβαδίζουμε με την κίνηση των υπόλοιπων οχημάτων, ώστε να μην προκαλούμε άσκοπες καθυστερήσεις.
- Θα οδηγούσατε ποτέ αυτοκίνητο χωρίς ζώνη ασφαλείας, φώτα και καθρέφτες; Προμηθευόμαστε λοιπόν οπωσδήποτε τα απαραίτητα για την ασφάλειά μας: κράνος, φώτα μπρος-πίσω και καθρεφτάκι.
- Οι κλοπές ποδηλάτων στην Αθήνα είναι δυστυχώς καθημερινό φαινόμενο όπως θα διαβάσετε στη σχετική ενότητα.
Είναι πλέον γενικά αποδεκτό ότι ο μόνος τύπος κλειδαριάς που προσφέρει επαρκή προστασία είναι το "πέταλο" πάχους τουλάχιστον 13mm για μοτοσυκλέτες. Αφαιρούμε οτιδήποτε πρόσθετο από το ποδήλατο και το δένουμε από το σκελετό σε εμφανές και σταθερό σημείο (π.χ. κάγκελα, κολώνες φωτισμού) ή όπου υπάρχει κύκλωμα cctv, επίσης ταυτόχρονα ασφαλίζουμε τους τροχούς και τη σέλα. Το σημείο πρέπει να είναι πολλαπλώς ελεγμένο για την αντοχή και τη σταθερότητα του! Eπιπλέον σύνδεσμος: Πως να κλειδώσετε το ποδήλατο σας. - Προτιμούμε μια ελαφριά ταχύτητα με γρήγορο στροφάρισμα στα πετάλια από μια βαρύτερη ταχύτητα με αργό στροφάρισμα. Έτσι κουραζόμαστε λιγότερο και δεν καταπονούμε τα πόδια μας.
- Αν μετακινείστε στην πόλη μην ταλαιπωρείστε άδικα με χοντρά τρακτερωτά λάστιχα για χώμα. Ένα ζευγάρι λεπτά και λεία ασφάλτινα ελαστικά προσφέρουν σημαντικά καλύτερη κύλιση. Σε κάθε περίπτωση φροντίζουμε η πίεση να είναι εντός των ορίων που αναγράφονται στο ελαστικό για ομαλή κύλιση και λιγότερα σκασίματα. Eπιπλέον σύνδεσμος: Σωστή πίεση ελαστικών ποδηλάτου.
Ποδήλατο
Οδική Ασφάλεια
Ασφάλεια
Γενικές Συμβουλές
Πηγή http://www.podilates.gr/?q=node/13630
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου